Nedostatak zelenog vala najveći je razlog kilometarskih kolona, posebno u jutarnjim i popodnevnim satima, zbog čega većina vozača gubi strpljenje.
Desna skretanja
Prema riječima profesora sa Saobraćajnog fakulteta Mustafe Mehanovića, saobraćajno opterećenje u gradu prevazilazi kapacitete nekih raskrsnica i dionica.
- U gužvama prednjače pravci i raskrsnice Skenderija - Vogošća, Otoka - Buča Potok, Pofalići u oba pravca, dio južne longitudinale... Od petlje prema Vogošći velike kolone su praznicima i nedjeljom. Slaba je sinhronizacija rada semafora u više ulica. Ne postoje stalna zelena svjetla za desna skretanja i ona bi se mogla uvesti na dosta raskrsnica - smatra Mehanović.
Mehanović: Iskoristiti rezerve
Ni javni gradski prijevoz, prema mišljenju Mehanovića, nema prednost prolaska, što dovodi do dužeg putovanja, a zapostavljeni su i pješački te biciklistički saobraćaj.
Imaju ciklus
- Krajnji cilj trebao bi biti centar iz kojeg će se upravljati saobraćajem. Do tada treba do kraja iskoristiti rezerve u radu semafora, kojih sigurno ima. Oni imaju ciklus koji traje minutu ili nešto više, ali kada je više vozila, ostaju takozvani repovi jer sva vozila ne prođu, zbog čega nastaje zagušenje - pojašnjava Mehanović.
Potrošnja goriva i zagađenje
- Ima raskrnica, naprimjer u Vogošći, gdje slobodno možete desno skrenuti, ali je crveno svjetlo na semaforu. Morate čekati da se upali zeleno da biste prošli. Mnogo je i negativnih efekata gužvi, poput povećanja zagađenja, potrošnje goriva, kašnjenja... - dodaje Mehanović.