BIH

Turci poslali krš koji ne ispunjava standarde EU

Donirano 15 autobusa koji su zabranjeni u BiH

A. NUHANOVIĆ

10.10.2014


Autobusi koji su početkom ovog mjeseca donirani Sarajevu iz Turske ne ispunjavaju ni minimum ekoloških standarda Evropske unije, ali ni naše zemlje, i kao takvi nisu smjeli biti ni uvezeni u Bosnu i Hercegovinu, saznaje "Dnevni avaz".

Štetni plinovi

Petnaest polovnih autobusa Mercedes 0345 iz Turske, koji su kao donacija istanbulskog gradskog prijevoznika IETT namijenjeni Javnom gradskom saobraćaju u Sarajevu, a koji odnedavno saobraćaju ulicama glavnog grada, imaju motore Euro 1 i Euro 2. Riječ je o zastarjelim mašinama, a, prema propisima, u BiH mogu biti uvezena samo vozila sa standardima Euro 3.

Vozila su starija od 17 godina, zbog čega je za njihov uvoz trebala posebna dozvola Ministarstva komunikacija i saobraćaja BiH, na čijem je čelu Damir Hadžić (SDP), a koje je, uprkos zakonskim propisima, dalo upravi GRAS-a zeleno svjetlo.
 

damir-hadzic

Hadžić: Zaobišli zakon


Na taj način, građani Sarajeva dobili su 15 teških zagađivača zraka, a uvjeti za sigurnost u saobraćaju su pogoršani.

- Turska i aktuelne vlasti ovom donacijom, kojom se hvale, zapravo su doprinijele tome da BiH postane otpad za polovna vozila koja su nepoželjna u Evropi. Turci su se riješili krša i poslali ga nama - rekao je za naš list stručnjak s Fakulteta za saobraćaj u Sarajevu (ime i prezime poznati redakciji).

Ovakva vozila emitiraju štetne plinove, jer je riječ o motorima s niskim ekološkim standardima koji su izvan evropskih propisa.

Prva tri autobusa od dogovorenih 30, u Sarajevo su stigla sredinom septembra i bila su smještena u krug preduzeća. Također, iz GRAS-a su od Turske tražili da im se izađe ususret i osigura čak 350 autobusa.

Norme za uvoz

Ratko Kovačević, portparol Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH, kazao je da samo vozila koja ispunjavaju normu mogu proći carinu, a to nisu motori Euro 1 i Euro 2. On nam jučer nije mogao reći kako su turski autobusi onda mogli ući u BiH, ali je obećao da će sve provjeriti.

- Onaj ko je uvoznik određenih vozila mora, kada prijavi robu za ocarinjenje, donijeti i uvjerenje nadležnog tehničkog servisa koji je ovlašten za homologaciju da to vozilo zadovoljava sve standarde za uvoz u BiH. Ako nisu zadovoljeni svi važeći propisi iz te oblasti, uvoznik ne može proći carinsku proceduru uvoza. Dakle, carinski postupak završava se tek tada - pojasnio je Kovačević.

 

Od Nove godine samo "Euro 4"

U BiH je od 1. novembra 2010. moguće uvesti polovna vozila koja imaju motor Euro 3, odnosno vozila čija starost ne prelazi 12 godina. Autobusi su uvezeni iako BiH planira pooštriti regulativu i podići standarde za uvoz polovnih vozila. Propisi za uvoz polovnih vozila u BiH iz drugih zemalja od 1. januara će biti izmijenjeni, tako da će u našu zemlju od sljedeće godine biti moguće uvesti samo ona vozila koja ispunjavaju standard Euro 4.

Na kamionima kroz Bugarsku

Prema saznanjima "Avaza", petnaest autobusa koje su, po svaku cijenu, vlasti Kantona Sarajevo htjele uvesti prije izbora, nadajući se političkim poenima, nije uopće vozilo kroz Bugarsku na putu ka BiH. Tamošnje vlasti, naime, nisu dozvolile da stari autobusi i zagađivači idu njihovim cestama, te su morali biti prevezeni - na kamionima!?