BIH

Bevanda: Dobili su zadaću meni pakirati krivične prijave i za autocestu

Predsjedavajući Vijeće ministara za "Večernji list"

Redakcija

2.10.2014

Neobično su ažurna pravosudna tijela u BiH oko istrage na koji su način sklapani ugovori s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) za izgradnju najjužnijih dijelova dionice autoceste na koridoru Vc, ali i oko svih drugih poslova na koje su potpis stavljali hrvatski dužnosnici u vlasti, piše "Večernji list".

Na saslušanje je pozvan čak i aktualni predsjedavajući Vijeća ministara Bosne i Hercegovine Vjekoslav Bevanda, ali zbog poslova koje je obavljao kao federalni ministar finansija BiH kada su potpisivani sporazumi s europskim finansijskim institucijama. Potvrdio je to i lično Bevanda izražavajući zaprepaštenje na koji način funkcioniraju stranke propale političke platforme. Ove stranke, naime, u panici od gubljenja vlasti potežu sve konce, uključujući i pravosuđe kako bi pronašle razlog skrenuti pozornost s horor-filma, troipolgodišnje vlasti koja je unakazila Federaciju BiH.

EBRD-ov kredit

Ove stranke zbog svoje vlastite nesposobnosti voditi državu, ali ne i pljačkati njezine resurse, čine sve kako bi kompromitirale suparnike.

“Autocesta nije rezultat rada ni ovog Vijeća ministara ni ove federalne Vlade, nego nešto što je započeto za vrijeme Vlade Hadžipašića, nastavljeno u federalnoj Vladi Brankovića i Mujezinovića. U tom mandatu zaključeni su svi kreditni ugovori. Dionica koja je tada izgrađena finansirana je iz EBRD kredita. Nažalost, morao sam kod tužitelja dati izjavu jer sam bio sudionik u zaključivanju ugovora o kreditu. Ponosan sam što sam bio dio toga. Drago mi je što su ovi (platformaši) potrošili novac i nadam se da će i taj dio autoceste biti završen jer se poklapa s dijelom Jadransko-jonske autoceste. Ako dođemo do Počitelja, onda je još problem doći do granice s Crnom Gorom. Prilika za osiguranje novca za to je upravo berlinski skup. To je prioritet za budućnost naše djece”, rekao je Bevanda, javlja "Vecernji.ba". 

On je potpisao kreditne ugovore kao federalni ministar finansija, a u dogovaranju aranžmana izgradnje autoceste sudjelovali su i državni ministar finansija i trezira Dragan Vrankić te tadašnji ministar prometa i veza Božo Ljubić. Zapravo, zanimljivo je na koji način platformaši i njima bliski tužitelji nastavljaju dalje ‘rasvjetljavati’ ponašanje i rad hrvatskih dužnosnika, među kojima je Bevanda koji je upozorio upravo na katastrofalne poteze platformaša prije svega oko zaduživanja, uzimanja nepovoljnih kredita, tiskanja obveznica i rizničnih zapisa, te sramotnog ponašanja oko situacije vezane uz poplavu.

Nema novca za poplave

“Je li ovo dobro, koliko ti treba, ne trebaš na Parlament, ne trebaš ništa, trezorski zapis emitiraš, politički natjeraš banke da ti to otkupe, povučeš novac, osiromašiš privredu, povučeš novac iz civilne zaštite, iskoristiš ga za krpljenje proračunskih rupa, od vodnog područja sve potrošiš, dođe poplava i onda se kaže novac je tu, samo ga vi ne vidite. To je podbudžetski novac. Nisam mogao vjerovati da su po dolasku na vlast prevrnuli svaki papir koji je ostao iza mene i da su se pisale kaznene prijave. Čuo sam žal kako to još nisam procesuiran”, dodao je Bevanda. Zanimljivo je, međutim, da pravosudne institucije nisu, makar javnosti nije dostupno, našle razloga istražiti na koji je način zaduživana Federacija BiH, kako su donošene odluke posljednjih godina, zašto je podračun s namjenskim sredstvima Civilne zaštite bio prazan u trenutku katastrofalne poplave.