AUTO-MOTO

Novi kompaktni Land Rover: Discovery Sport

Land Rover nastavlja obnovu game potpuno novim modelom

(A. Sm.)

26.9.2014

Kada je u aprilu na sajmu automobila u New Yorku izložio novi koncept Discovery Vision, Land Rover je najavio da će taj automobil poslužiti kao osnova za nekoliko budućih modela iz porodice Discovery. Prvi od njih, Discovery Sport, imat će svjetsku premijeru na pariškom auto-salonu.

Land Rover nastavlja obnovu game potpuno novim modelom koji će naslijediti Freelander 2:

Discovery Sport je nešto duži od Freelandera, ali je zadržao kompaktne dimenzije. Sa 4.590 mm novi Land Rover duži je od prethodnika za 9 cm, od čega je 8 cm upotrebljno za povećanje međuosovinskog rastojanja koje sada iznosi 2.741mm.

Drugi red sjedišta viši je u odnosu na poziciju sjedenja vozača i suvozača za 5 cm i ima radijus pomijeranja naprijed-nazad do 16 cm.

Ovo je značajno i zbog činjenice da Discovery Sport nudi opciju sa 5+2 sjedišta, po čemu se izdvaja od sličnih modela iz premijum segmenta.

Novi Land Rover nastavlja da prati trend dizajna koji je kompanija promovisala na modelu Evoque, a koji se nastavio na porodici novog Range Rovera.

Ipak, Discovery Sport u najvećoj mjeri predstavlja racionalniju interpretaciju koncepta Discovery Vision, što je uočljivo na silueti vozila, ali naročito na prednjem dijelu - maski hladnjaka i farovima.

U odnosu na pomenuti koncept, odustalo se od minimalističke futurističke unutrašnjosti sa velikim ekranom na centralnoj konzoli. Enterijer je jednostavan i podsjeća na unutrašnjost modela Evoque.

Kombinacija materijala svjetlih i tamnih boja upotpunjena je detaljima i lajsnama od aluminijuma.

Na vrhu centralne konzole nalazi se osmoinčni displej multimedijalnog sistema, čijim funkcijama se, osim dodirom prsta, može upravljati i glasovnim komandama.

Vozaču su dostupni brojni elektronski sistemi asitencije, poput sistema za upozorenje o napuštanju saobraćajne trake, automatskog kočenja u slučaju opasnosti od sudara, sistema za prepoznavanje saobraćajnih znakova...

Discovery Sport postavljen je na modifikovanu platformu modela Evoque, dok je konstrukcija vozila izrađena od kombinacije čelika visoke i ultra visoke čvrstoće, i aluminijuma.

Iako je riječ o luksuznom SUV vozilu, nisu zapostavljene ni terenske karakteristike.

Odstojanje od zemlje iznosi 212 mm, maksimalni napadni ugao je 25 stepeni naprijed i 31 stepen pozadi, a vozilo može da savlada teren koji ima nagib do 45 stepeni.

Kada stigne u prodajne salone, Land Rover Discovery Sport bit će na raspolaganju sa jednim benzinskim i dva dizel motora.

Dvolitarski turbo-benzinac razvija 240 ks pri 5.500 o/min i 340 Nm maksimalnog obrtnog momenta, koji je dostupan u ospegu 1.800-4.000 o/min. Ova verzija standardno je opremljena devetobrzinskim automatskim mjenjačem i pogonom na sve točkove.

Kada je riječ o dizel modelima, 2.2 litarski turbo motor imat će dvije verzije. Slabiji agregat proizvodi 150 ks, a snažniji 190 ks, dok oba raspolažu sa maksimalnim obrtnim mometom od 420 Nm već od 1.700 o/min.

U početku, dizelaši će u ponudi imati isključivo pogon na sva četiri točka, a bit će upareni sa šestobrzinskim manuelnim mjenjačem ili već pomenutim automatskim devetobrzincem, dok će kasnije biti dostupna i verzija sa prednjim pogonom, za koju fabrika tvrdi da će emitovati svega 119 g CO2 po km, piše B92.