Najveći međunarodni sajam komercijalnih vozila, koji će trajati do 2. oktobra u Hanoveru, otvorio je jučer svoja vrata novinarima.
Na 65. sajmu prijevoza, transporta i logistike, posjetioci mogu vidjeti teretna vozila, tegljače, laka dostavna vozila, autobuse i minibuse, specijalna motorna vozila, poluprikolice, nadogradnje , kontejnere za vozila... Raj na zemlji za sve one koji na cestu vole gledati s malo veće visine, ali i s nekoliko tona ispod volana.
Mali grad
Svake druge godine, najveći svjetski proizvođači komercijalnih vozila, kao što su Daimler, Scania, Volvo, MAN, Iveco, Renault i mnogi drugi, u ovom njemačkom gradu predstavljaju svoje najjače adute.
Kamionom će upravljati autopilot
Vodeći svjetski proizvođač dostavnih i teških teretnih vozila Daimler na ovom sajmu nastupa pod sloganom: "Vožnja budućnosti". Njihov "štand", zapravo pravi mali grad, prostire se na 10.000 kvadratnih metara, na kojima je više od 60 kamiona, kombija i autobusa s markicama Mercedes-Benz, Setra i Fuso.
Najveća zvijezda u Mercedesovom sazviježđu u Hanoveru je takozvani kamion budućnosti 2025. Daimler je samo njemu posvetio noć prije otvaranja Sajma, kada je na spektakularnoj prezentaciji pred odabranim novinarima pokazao kako oni vide prave šofere za desetak godina.
Vozi sam
Kamion je, praćen kamerama, preko avionske piste pred novinare dovezao Volfgang Bernhard (Wolfgang), prvi čovjek Daimler kamiona i autobusa. "Kamion budućnosti", čija će serijska proizvodnja početi 2025. godine, prosto rečeno, vozi sam. Mercedesova vizija vožnje kamiona za desetak godina i jeste da njima upravlja autopilot, dok će vozači intervenirati samo onda kada je neophodno. Za sve ostalo bit će zadužene kamere, senzori, radari i druge napredne tehnologije.
Brojke
262.300 posjetilaca bilo je na sajmu 2012. godine
70.000 posjetilaca bilo je izvan Njemačke, što potvrđuje međunarodnu vrijednost ovog sajma
87 posto posjetilaca su profesionalci
Svi ovi sistemi već su testirani na Mercedesovoj S klasi i najavljuju se u saobraćaju do 2020. godine, a riječ je o sličnoj funkciji koju ima autopilot u avionu. Vozilo će biti opremljeno kamerom smještenom ispod vjetrobranskog stakla, a koja je zadužena za snimanje puta 100 metara ispred vozila. Tu su i bočni te radari na dnu kabine koji prate saobraćaj na osnovu kojih vozilo dobiva informacije i uspijeva mimoići prepreke na putu, poput radova ili propuštanja sanitetskog vozila.
Mašina ili čovjek
Sve što treba da radi vozač je da nadzire kamion. Uz to, njegov prostor u kabini sada je mnogo veći (mjesto za suvozača je izmješteno iza, desno), a sjedište se može okrenuti za 45 stepeni, tako da vozač ima ugodnu poziciju za odmor.
Sa sajma u Hanoveru: Raj za profesionalne vozače
Teško i za zamisliti. I otvara brojna pitanja o pravilima u saobraćaju. Poput - ko će odgovarati za eventualnu nesreću, mašina ili čovjek? Međutim, u Daimleru računaju da će revolucija u saobraćaju teretnih vozila vjerovatno utjecati i na promjene zakona o saobraćaju.
Ne samo zbog najnovijeg aduta Mercedes-Benza, čiji dizajn najviše podsjeća na svemirske brodove iz SF filmova, obilazak štandova u Hanoveru djeluje kao "povratak u budućnost". Nismo mogli zamisliti kako bi ovim prozorima pristajali posteri s golišavim ljepoticama.
Proizvođači i dobavljači
Sajam u Hanoveru je posebno interesantan jer su među izlagačima, pored proizvođača, i dobavljači. Tako je na jednom mjestu objedinjen kompletan lanac proizvodnje, što olakšava sklapanje poslova.